Pohja:

  • 150g rasvaa
  • 300g tummia suklaakeksejä

Täyte:

  • 600g tuorejuustoa (mä käytin 400g maustamatonta ja 200g vaniljatuorejuustoa)
  • 1dl sokeria
  • 2 banaania
  • 4 munaa
  • 1rkl vaniljasokeria
  • sitruunan mehu

Hyytelö

  • 5 liivatelehteä
  • 1dl eksoottista mehutiivistettä (mulla passion-persikka)
  • 2dl vettä
  • passiohedelmää (OHO! Nyt vasta itekin huomasin, et olin käyttäny täysin väärää hedelmää, mutta toimi se GRANAATTIOMENALLAKIN :DDDDD!)

Säädä uuni 150 asteeseen. Sulata rasva. Hienonna keksit. Sekoita rasva ja keksinmurut. Painele seos irtopohjavuoan (halkaisija n. 22cm) pohjalle.

Sekoita tuorejuusto, sokeri, banaanit, munat, vaniljasokeria ja sitruunamehu tasaiseksi seokseksi tehosekoittimessa tai yleiskoneessa. Kaada täyte pohjan päälle. Paista kakkua uunin keskiosassa noin 45min, kunnes täyte on jähmettynyt. Anna kakun jäähtyä. Minä paistoin alkua vahingossa vähän liian kuumassa ja sain rumaa tummaa väriä pintaan...

Anna liivatelehtien liota kylmässä vedessä n. 5min. Lämmitä mehu ja vesi. Purista lehdistä vesi pois. Liuota lehdet lämpimään mehu-vesiseokseen yksi kerrallaan. Anna mehun jäähtyä hieman, kunnes se alkaa hyytyä. Levitä hyytelö kakun päälle ja anna sen hyytyä kokonaan jääkaapissa. Mulla onnettomasti kakku kypsyttyään irtosi vuoan reunoista ja hyytelö valui pitkin reunoja ja osa tuli uloskin. Ei muuta ku kakku ulos vuoasta, kelmut ympärille, takas vuokaan ja uus hyytelö päälle. Sen seurauksena tulikin aikas kivan näköiset hyytelöreunuksetkin kakkuun :D.

Halkaise passiohedelmät ja lusikoi hedelmäliha kakun päälle juuri ennen tarjoilua.

Eli siis mun kakku otti ongelmia itteensä, mutta loppuviimetteeks siitä tuli, mitä ei pitänyt tulla, mutta tuli hyvä ja ehkä parempikin :D. Tältä näytti "melkein" banaanijuustokakku. Sen niminen ja sitä ainetta, mut ohje meni vähän käytännössä mettään mulla ;).